Pilates som gravid og til genoptræning efter fødslen

,

_MG_2787Hvad er vigtigt når du er gravid eller lige har født?

Når du er gravid så gennemgår kroppen en masse fysiske forandringer og du gennemgår en mental forandring. Du bliver mere og mere opmærksom på din krops signaler og på dine omgiveler og de fleste oplever også, at sundhed og miljø bliver et endnu mere vigtigt element.

I takt med at maven vokser, bækkenet ændre position og kroppen indstiller sig på den kommende fødsel, så bliver ryg og ben mere og mere belastet. En stor del af denne ubehag kan du fjerne eller forhindre ved at dyrker klassisk Pilates under din graviditet.

Ved Pilates træning bliver dine muskler styrket og du får pulsen op. Dette sker med hensyn til din situation og der er meget stor forskel på, hvor meget eller lidt du kan holde til som gravid. Det ved vi alt om og vi tage hensyn til diverse skavanker og gener. Hvis du har det godt og ikke føler ubehag, så kan du lave det samme under din graviditet som før, og du kan deltage på alle Pilates Intro hold, privat træning og Semi Privat efter aftale. Andre bliver tidligt i forløbet stærkt udfordret og begrænset og for dig vil det være rart at træne i trygge og rolige omgivelser på Pilates for Gravide. På dette hold er der også indlagt lidt afspænding af bl.a. bækkenbunden og bækkenmuskulaturen, da spændinger i og omkring bækkenet, kan give store gener for dig som er gravid.

Vælg din træning som gravid med omhug og benyt dig af denne skønne tid, til at give dig selv og dermed din kommende baby lidt ekstra omsorg og kærlighed! Vælg en træningsform og et sted som tager dig seriøst og ved hvad der er godt for dig og hvad som bestemt ikke er. Lad være med at bliv skuffet over hvis din graviditet ikke er perfekt og du ikke kan løbe og danse som før. Tiden går hurtigt og før du ved af det, så er du tilbage igen. Nogle er heldige og kan stort set alt hele graviditeten igennem, men nogle aktivitet gør alligevel skade på dig, selvom det føles ok imens det står på. Pas på dig selv og din krop, spis sundt og hold dig så fysisk aktiv som muligt så giver du dig selv de bedste betingelser for en god graviditet og fødsel og du vil komme dig hurtigere bagefter igen.

Du kan træne Pilates for Gravide hver torsdag kl. 15-16 og du er velkommen til en gratis prøvetime og til en snak omkring din graviditet og hvad der vil være bedst for dig. Du kan kontakte os på info@pilatesb.dk.

Efterfødselstræning

Efter du har født er det muligt at fortsætte din træning med eller uden baby hos os. Fordelene ved klassisk Pilates som genoptræning er mange og du kan læse lidt om det på vores hjemmeside. I næste nyhedsbrev skriver vi mere om det og du er velkommen til at henvende dig for yderligere information og tilmelding.

Vores efterfødselshold er populærere og vi har haft mange nye mødre til træning. Næste hold for dig som lige har født starter baby +5 uger fredag 3. okt kl. 9.30-12 og for dig med en baby +4 md. starter det næste hold torsdag 2. okt kl. 10.30-12. Maks. 8 deltagere på hold og der er få ledige pladser tilbage.

Hvis du ikke ønsker at deltage på et decideret efterfødselshold, men gerne vil træne klassisk Pilates, så kan du træne mandag kl. 10-11 på Pilates med baby eller tirsdag kl. 20.15-21 på Pilates for mor. Tilmelding via info@pilatesb.dk eller via tilmeldingsformularen på hjemmesiden.